PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Hoe kan je de lessen natuurwetenschappen aanpakken om de leerlingen te motiveren en hun interesse voor wetenschap te verhogen?

Doelgroep

Inhoud

Als leerkracht natuurwetenschappen is het vaak een uitdaging om leerlingen te boeien. De zoektocht leidt hierbij naar een variatie van werkvormen, visualisaties en practica. Een grote valkuil is echter dat het geboeid zijn van leerlingen oppervlakkig (leuk, interessant, ) en van korte duur (net na de les) is. Deze nascholing probeert manieren aan te reiken om leerlingen op langere termijn te motiveren en zo hun keuze voor een wetenschappelijke richting te stimuleren. Als vertrekpunt worden de huidige leerplannen en bestaande handboeken gebruikt.

De nascholing bestaat uit 3 opeenvolgende sessies:

  1. Van interesse naar motivatie: hoe doe je dat?
  2. Voorbeelden van lesaanpak
  3. Voorbeelden van evaluatie

Tijdens de eerste sessie zullen didactische methodes worden voorgesteld. Hiermee gaan de deelnemers tijdens de volgende sessies aan de slag.

Hoe kan je de lessen natuurwetenschappen aanpakken om de leerlingen van de 1ste graad secundair onderwijs te motiveren en hun interesse voor wetenschap te verhogen?
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche