PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Evalu(l)eren. Het leerversterkende effect van een goede evaluatie

Doelgroep

Inhoud

We gaan er terecht van uit dat onze manier van onderwijzen het leren van onze leerlingen beÔnvloedt. De enorme impact van evaluatieaanpak op dat leren ligt niet altijd voor de hand. En toch gaan experts zover dat ze beweren dat onze manier van evalueren het leergedrag van onze leerlingen conditioneert ťn dat ze drijvende kracht is van hun leermotivatie. Hoe worden onze evaluaties eerder hefbomen dan slagbomen voor het leren en de leercarriere van onze leerlingen?

Bij het begin van deze sessie bespreken we een aantal (controversiŽle) clichťs over de aanpak van evalueren in het S.O. en leggen we meteen de link naar de motivatie en het leergedrag van de leerlingen. We baseren ons op diepgaand onderzoek om inzicht te krijgen in het potentieel leerversterkende effect van evalueren. Elk van de aangereikte handvatten zien de deelnemers geÔllustreerd met concrete situaties of werkbare instrumenten uit de dagelijkse klaspraktijk. Er is zeker ruimte om ideeŽn, ervaringen ťn suggesties uit te wisselen. Op het einde van de sessie vertrek je met een frisse en positief dynamische kijk op overeind gebleven tradities, verrassende nieuwe mogelijkheden en enkele vanzelfsprekendheden die we misschien beter deleten.

   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche