PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Klant is koning: gesprekken met ouders

Doelgroep

Inhoud

Inspraak, grenzen, klantvriendelijk, conflict, respect, advies.

Het doel van deze nascholing is:

  • groeien naar een duurzame en respectvolle samenwerking met ouders.
  • evenwicht vinden tussen zelfrespect en klantvriendelijkheid.

Tevreden ouders maken tevreden begeleid(st)ers, een vriendelijk woordje kan wonderen verrrichten.
Soms moeten we ouders ook wijzen op hun plichten, en kennis over deze manier van communiceren kan heel wat onrust en onduidelijkheid vermijden.

In deze vorming geven we een aantal tips over:

  • hoe je op een respectvolle manier met ouders omgaat
  • hoe je moeilijke boodschappen overbrengt
  • hoe je ouders kan tegemoetkomen in hun rechten
  • hoe je ouders kan wijzen op hun plichten

over het subtiele evenwicht tussen zelfrespect en de 'klant als koning'

Werkvorm: Aangename interactieve vorming met vele voorbeelden.

   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche