PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Meervoudige intelligentie in de lagere school

Doelgroep

Leerkrachten lager onderwijs

Inhoud

Bereik betere leerprestaties bij meer leerlingen door na te gaan hoe ze slim zijn

Het onderwijs doet vooral een beroep op 2 soorten intelligenties, nl. de verbaal linguďstische en de logisch mathematische. Leerlingen hebben echter diverse intelligentiepatronen. Dat is de M.I.-theorie. Zeg dus niet ‘hoe slim ben je?’ maar wel ‘hoe ben je slim?’. Leerlingen leren het best en het meest als leraren hun instructies en werkvormen afstemmen op de diversiteit aan intelligenties. Als jij je als leraar volledig realiseert dat leerlingen op verschillende manieren slim zijn en daar bewust rekening mee wil houden, dan transformeert dat onze onderwijswerkelijkheid. Het wordt mogelijk om je onderwijsaanbod beter af te stemmen op de leerbehoeften en leervermogens van je leerlingen. De benadering van Professor Kagan geeft hier een directe en eenvoudige basis voor: matchen, stretchen en vieren. Je maakt kennis met een aanpak van meervoudige intelligentie die zich eenvoudig laat inpassen in lessituaties zonder dat daar complexe veranderingen in de school voor nodig zijn, zonder veel testwerk en zonder ingewikkelde organisatie.
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche