PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Nieuwe vormen van evaluatie, wat loopt er (fout)?

Doelgroep

Leerkrachten SO, die actief experimenteren met nieuwe technieken van evaluatie (zoals peer assessment, portfolio, casus-, openboek- en take-home examens, probleemtaken, etc.)

Inhoud

Evaluatie is een onmiskenbaar onderdeel van onze onderwijspraktijk. Naast klassieke controletoetsen en examens, is de waaier aan evaluatiemethoden enorm uitgebreid. Evaluatie komt immers niet alleen op het einde van een cursusdeel of een vak; maar kan er ook een wezenlijk deel van uitmaken met als doel tot meer leren te komen, de zogenaamde formatieve of procesgerichte evaluatie. De toepassing in de praktijk verloopt echter niet altijd probleemloos of zoals gewenst. Deze sessie wil deze ervaringen ‘bespreekbaar’ maken en een aanzet tot oplossing voorstellen.

Praktische gegevens

1 sessie van 3 uur
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche