PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Expressief en interactief voorlezen aan taalzwakke/weiniggeletterde kinderen

Doelgroep

Leerkrachten kleuter- en lager onderwijs

Inhoud

p>De volgende vragen komen aan bod:
  • Hoe kan je taalzwakke / weiniggeletterde kinderen (o.m. anderstalige nieuwkomers) meer uitdagen tijdens het voorlezen?
  • Wat is het belang hiervan voor hun taal- en leesontwikkeling?
  • Hoe kan je hen (inter)actief uitdagen via vraagstelling, voorspellend voorlezen…?
  • Hoe hanteer je stem, beweging, stilte … om een tekst beter tot ‘leven’ te laten komen?
  • Welke teksten zijn geschikt?

We verkennen en oefenen dit aan de hand van tekstfragmenten, prentenboeken en poëzie.
Om er morgen zó mee aan de slag te gaan.

Praktische gegevens

1 sessie van 3 uur
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche