PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Herkennen en aanpakken van een waaier aan leer- en gedragsproblemen in de klas

Doelgroep

Schoolteams basisonderwijs
Leerkrachten en zorgcoördinatoren buitengewoon en gewoon basisonderwijs

Inhoud

Leerkrachten krijgen steeds meer kinderen in de klas met een specifiek leer- of gedragsprobleem. Van bepaalde stoornissen hebben ze al wel gehoord, andere zijn nieuw. Verschillende vormen van leerstoornissen en van moeilijk hanteerbaar gedrag kunnen worden uitgediept, zodat leerkrachten op de eerste plaats de symptomen kunnen herkennen die nodig zijn voor een handelingsgerichte diagnostiek en een eerste aanzet tot handelingsgericht onderwijzen:
  • Algemene inleiding over leerstoornissen
  • Lees- en schrijfproblemen herkennen in de klas
  • Aanpak dyslexie in de klas
  • Schrijfmotoriek
  • Rekenproblemen in de klas
  • ADHD en korte voorstelling Meichenbaum
  • NLD
  • Autisme
  • Gedragsproblemen in de klas

Praktische gegevens

Een of meerdere sessies zijn mogelijk, afhankelijk van het aantal leer- en gedragsproblemen dat de school aan bod wil laten komen.
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche