PDCL  
Home Praktisch Bereikbaarheid Contact
Individugericht:
- Kleuter/peuter
- Lager
- Secundair
- Directie en administratie
- Postgraduaat
- BanaBa
Teamgericht:
- Basis
- Secundair
- Op aanvraag
Nascholing... onze taak!
Prioritaire Nascholing
Links
Nieuwsbrief

Uitgebreid zoeken...

 
 
 
   

Kwalitatief evalueren van kennis, vaardigheden en attitudes (k-v-a) met alternatieve accenten

Doelgroep

Schoolteams secundair onderwijs

Inhoud

De volgende aspecten komen aan bod:
  • Reflectie over wat kwalitatief evalueren van k+v+a is, en wat het zou moeten zijn
  • Evalueer evenwichtig en niet eenzijdig
  • Instrumenten voor permanente [PE] en vaardigheidsevaluatie [VE]
  • Alternatieve beoordeelschaal voor permanente en vaardigheidsevaluatie
  • Inhoud van proces-, product- en reflectie-evaluatie
  • Functionele en technische kwaliteiten van goede evaluatie-instrumenten
  • Redactieregels van vragen, opdrachten en taken
  • Voorbeelden van criteria en rubrieken voor proces- en productevaluatie
  • Permanent evalueren van attitudes en vov
  • Ondersteunende toevoegingen [redactie van vragen en correctiemodellen, reflectie over correcties, beoordelingen en toetsscores, voorbereiding dkr]

Praktische gegevens

1 sessie van 3 uur
   
     
© 2007 - Website designed by Cedric De Herdt, created by Wouter Vandenbussche